Memories - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Isabel Hut - WaarBenJij.nu Memories - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Isabel Hut - WaarBenJij.nu

Memories

Blijf op de hoogte en volg Isabel

05 Februari 2015 | Verenigde Staten, Ardmore

Wauw! En toen was het alweer Februari! De tijd vliegt voorbij en het is een vervelend idee om te bedenken dat ik over 5 maanden alweer naar huis ga.. Dus daar gaan we maar niet over beginnen! Ik heb nog van alles te vertellen over wat er in 2014 is beleefd, the memories that I made!

New York bijvoorbeeld! In het teken van Richards verjaardag (Shelly's oudere broer) hebben ze als traditie een weekend in New York en een goed restaurant. Samen met Rich, Shelly en Remi vertrokken we zaterdag 13 december rond een uur of 9 vanuit Ardmore. We namen een andere weg dan normaal, over de Verrazano Bridge naar New York. Hier zijn we even gestopt om het mooie Fort Wadsworth te bekijken. Vanaf hier konden we over de Hudson River de Statue of Liberty zien! Dit was zo gaaf! Het was een hele mooie dag dus we konden ver kijken. Ik en Remi zouden bij Roderik in zijn appartement slapen en Shelly en Rich sliepen in Hotel 17. Roderik deelt zijn appartement (31 verdiepingen hoog!!!) met twee andere New Yorkers, en vanaf elke kamer heb je een geweldig uitzicht over de wereldstad. Hij heeft het beste uitzicht: de Empire State Building!
We hebben geluncht in de beroemde Katz's Delicatessen diner, waar je gerust een uurtje of twee wacht voor een tafel terwijl je met andere mensen opgepropt in een hoekje staat (wij waren gelukkig na 20 minuten aan de beurt). Alle muren zijn bedekt met foto's van beroemdheden die hier hebben gegeten en vintage accessoires zoals lichtgevende borden (de foto's zijn van internet, bij ons was het propvol!). Hierna zijn we New York ingegaan. We zijn naar Rockefeller Center gelopen en hebben hier de beroemde mega kerstboom kunnen bewonderen - samen met nog 500 andere mensen. Ook heb ik nog een mooi kiekje kunnen nemen van de prachtige Saint Patrick's Cathedral! Samen met Rich en Roderik ben ik toen naar een Photography Gallery geweest van Sebastião Salgado terwijl Remi en Shelly naar Macy's gingen. Zijn foto's waren ontzettend mooi en ik was zeker onder de indruk. Toen wij ook bij Macy's aankwamen kon ik eindelijk de famous windows zien! Elk jaar rond kerstmis worden de grote etalage ramen van Macy's professioneel gedecoreerd, zelfs met bewegende mannetjes!

's Avonds zijn we opgesplitst om ons klaar te maken voor dinner in het oude Keens steakhouse in Manhattan. En dit was goede steak! (helaas niet goedkoop, pff..) Het verhaal van dit restaurant is ook goed. Vroeger bestelde Keens elk jaar 50.000 rokers pijpen vanuit, jawel, Nederland, voor degenen die er wilde roken: ze waren te dun en te breekbaar om bij je te dragen. Elke pijp werd geregistreerd en bewaard en nu hangen ze allemaal aan het plafond, wat een antieke sfeer aan het restaurant geeft.

Toen we terug waren in het appartement (ongeveer 12 uur) was het uitzicht nog mooier dan overdag. Ik sliep op de bank in de woonkamer dus ik kon lekker naar buiten kijken en alle lichtjes en auto's bewonderen. Net als de stad die nooit slaapt, was ik wakker tot 2 uur 's ochtends?!

De volgende ochtend spraken we met Shelly en Rich af in een leuke coffeeshop aan Union Square. Hier hadden ze fancy warme chocolademelk en heerlijke French Toast. Omdat we allemaal toch wel erg moe waren en ik nog huiswerk moest doen, zijn we overdag al naar huis gereden. Het was een heerlijk weekend!

En toen was het Kerstmis! En dat is met een hoofdletter K hier in Amerika ;-). Al ver van tevoren is iedereen bezig met cadeautjes en het zijn er veel meer dan ik in Nederland gewend ben! Ik en Remi hadden met zijn tweeën een mini sleepover dus we waren allebei vroeg wakker. Rich kwam 's ochtends fietsend naar Ardmore en schoof zo aan bij ons kerstontbijt: Amerikaanse pannenkoeken van Shelly! Daarna hebben we samen alle cadeautjes opengemaakt. Ik heb hele handige en gave cadeautjes gekregen, zoals ski-sokken (die ik bijna meteen heb kunnen gebruiken), een kettinkje van Remi en een doosje met postkaarten van de fotograaf Sebastião Salgado - die van de New York gallery!

Al aan het begin van het jaar hadden Shelly en ik de afspraak gemaakt om alle Star Wars films te gaan kijken, dus gingen we dat doen op kerstdag! 's Avonds aten we een heerlijk diner en hebben we gezellig gekletst. Tweede Kerstdag is eigenlijk meer een rustdag in Amerika, wat ik toch best wel vreemd vond. We hadden niks gepland, en iedereen deed gewoon zijn eigen ding, zoals op een normale dag! Ondanks dat was mijn eerste Amerikaanse Kerstmis absoluut een succes.

En toen was het eindelijk Winter Break! Shelly was met het leuke idee gekomen om voor twee dagen naar Woodstock te gaan, in upstate New York. Hier verbleven we in een heel retro-achtig huisje, genaamd Kate's Lazy Meadow. Samen met Remi deelde ik een kamer en badkamer. In die drie dagen dat we weg waren zijn we elke avond uit eten geweest, en alle restaurantjes waren heel gezellig en het eten was heerlijk! De tweede dag gingen we een dagje skiën! Ik had er ontzettend veel zin in, ik was al zo lang niet meer in de sneeuw geweest en nu kon ik eindelijk beter leren snowboarden. We begonnen de dag in het beste pannenkoeken restaurant van New York en gingen daarna de auto in. Het ski-gebied heette Hunter Mountain en het was veel groter dan ik verwachtte. Samen met Remi zijn we van 12 tot 4 langzaam naar beneden gegaan, allebei weer helemaal aan het wennen op de pistes. Roderik en Shelly gingen eropuit om de andere pistes te verkennen.

Het gebied rond Woodstock was ontzettend mooi. Terwijl we erheen reden (was een goede 4 uur denk ik), kwamen er steeds meer en grotere heuvels, wat mij altijd heel erg in de vakantie-stemming brengt! Er was bijna niemand op de weg dus het was heel gaaf om door zo'n stil landschap te rijden. Na de derde nacht gingen we redelijk vroeg weer op pas naar huis, waar huiswerk op me lag te wachten...

Twee dagen na onze mini-vakantie in Woodstock was het alweer 31 december 2014! Dat lijkt nu alweer zo'n lange tijd geleden (is het eigenlijk ook, oeps). Toch weet ik het nog goed, want het was heel gezellig! Liv had haar moeder overtuigt om vrienden bij haar thuis uit te nodigen en samen New Year's Eve te vieren. Haar moeder was wel thuis, in haar kamer op de zolder! We begonnen de avond goed met zijn vieren - Kailee, Eileen, Liv en ik - met films en lekker eten. Daarna kwamen de anderen en samen hebben we afgeteld en feest gevierd. Volgens mij lagen we rond vier uur in bed.... Hihi.
De volgende ochtend had iemand bagels gehaald, die we lekker hebben opgesmikkeld onder het genot van een aantal films. 's Middags ben ik samen met Liv, Kailee en Eileen gaan bowlen, whoee!

Het gaat hier ontzettend goed op het moment. Een aantal weken terug was het toch best wel zwaar qua heimwee maar gelukkig is dat ook weer over gegaan. Het zwemmen heeft me op het goede pad gehouden!

Gisteren had ik heel willekeurig besloten om de 100 yards rugslag te zwemmen, en ik bleek er nog goed in te zijn ook! Volgende week ga ik die afstand zwemmen in de Centrals meet. Dit is een meet voor degenen die zich kwalificeren met bepaalde tijden. Omdat ik een senior ben en er genoeg plekken zijn, mag ik ook zwemmen (helaas zit ik 2 seconden van de kwalificatie tijd af). Maar vandaag was het dan toch echt tijd voor onze laatste Central League wedstrijd. Helaas is het zwem seizoen nu over :(. Net als met volleybal hadden we vanavond bij onze laatste thuis wedstrijd een Senior Day, waar ze alle seniors bedanken en in het zonnetje zetten met speeches en bloemen. Dit keer kon mijn host-mom gelukkig wel, dus die was bij mij! Het was, net als bij volleybal, een hele fijne dag en ik zal deze dan ook koesteren :).

Hopelijk kan ik in het lente-seizoen meedoen in het Girls Track team! Ik heb er heel veel zin in en een aantal meisjes die ik al kende zitten ook al in het team. Ik leer steeds meer mensen beter kennen, wat een ongelofelijke ervaring is. Ik merk dat ik in het begin toch best zenuwachtig en verlegen was, maar ik voel me heel erg op mijn gemak op mijn (niet zo nieuwe) school nu.

De foto's voeg ik zo snel mogelijk aan het reisverslag toe, en ook zal ik proberen om jullie up-to-date te houden!

Liefs, Isabel

  • 05 Februari 2015 - 13:17

    Simone:

    Dank je wel Isabel voor het mooie en uitgebreide verhaal, fijn dat het (weer) goed gaat.
    Veel liefs, mam

  • 05 Februari 2015 - 18:32

    Liesbeth:

    fijn dat je het zo naar je zin hebt.dank je voor de mooie kaart.
    Groetjes oom Kees en tante liesbeth

  • 29 Maart 2015 - 13:27

    Diet Duisterhout:

    Fantastisch om te lezen Isabel wat je allemaal meemaakt. Fijn dar je het zo naar je zin hebt! Lieve groet van ons allemaal, Roel Diet Jos Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabel

Op 28 augustus vertrek ik naar de Verenigde Staten van Amerika! Een heel schooljaar lang woon ik bij een gastfamilie en ga ik naar High School als senior. Wil je weten wat ik allemaal doe? Keep reading!

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 9731

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 07 Juli 2015

USA

Landen bezocht: