Planet America - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Isabel Hut - WaarBenJij.nu Planet America - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Isabel Hut - WaarBenJij.nu

Planet America

Blijf op de hoogte en volg Isabel

30 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Ardmore

En toen was het 28 augustus! Op Amsterdam Schiphol nam ik afscheid van papa, mama en mijn broer en verdween ik door de poortjes met mijn mede-avonturiers Jannieke, Floor en Alex. Samen vlogen we eerst naar London, waar we de STS students uit de rest van Europa ontmoetten. Met z'n allen vlogen we in 8 uur naar Chicago, gelukkig weer naast Jannieke, Floor en Alex: gezellig!! Eenmaal in Chicago splitste iedereen zich op om de binnenlandse vlucht naar zijn of haar bestemming te nemen. Voor mij was dat Philadelphia. Ik was ontzettend zenuwachtig want ik moest helemaal alleen in het vliegtuig, maar gelukkig heeft de charmante, enthousiaste, Zweedse Jack mij afgezet voor de gate. Tegen mijn verwachting in kwam ik in het pikkedonker aan in Philly. Het was heel helder geweest dus ik kon van 41000 feet hoog de grond nogsteeds zien!

Onderweg naar de bagage stonden gastzusje Remi en hostmum Shelly al op me te wachten. We hebben de koffers gepakt en zijn in de auto naar huis gereden. De autorit duurde ongeveer 20 minuten en toen we de oprit opreden zag ik mijn toekomstige thuis! Het huis is mooi en groot met een veranda en omringd door een aantal enorme bomen. Ik kreeg een warm welkom van Piet, de hond, een mini rondleiding door het huis en een kopje thee voor de zere keel die ik had. Mijn kamer is op zolder, net als mijn eigen blauwe badkamer, de jewelry studio en de werkkamer van Shelly. Als ik uit mijn slaapkamerraam kijk heb ik uitzicht op de achtertuin, die voor Nederlandse begrippen echt groot is. Piet rent hier voortdurend rond met een tennisbal of de frisbee. Voor 11 jaar oud is hij echt nog super snel! Ook komt elke ochtend aan mijn kant van het huis de zon op (yes!!). Om 11:00PM ben ik naar bed gegaan (en die slaapt goed hoor!!!).

De volgende ochtend paste Remi op in een huis waarvan ze eerst had gedacht dat het een appartementencomplex was, zo groot! Daarna heeft ze samen met Heather, een vriendin van haar, Suburban Square laten zien, een klein winkelcentrum maar dan buiten. Hopelijk kan ik hier snel een fatsoenlijke schooltas vinden. 's Avonds aten we taco's. Ook de broer van Shelly, Richard, at mee. Hij heeft me geleerd hoe het spel horse shoes werkt: je gooit eigenlijk grote hoefijzers zo dicht mogelijk bij een paaltje voor punten. Toen het donker werd zijn we bij het kampvuur gaan zitten en aten we marshmallows die je samen met een stukje chocolade tussen twee crackers eet. Ik kreeg een kop verse munt thee van Shelly voor - helaas nog steeds - mijn zere keel en werd geadviseerd een bad te nemen. Goed advies was het, heerlijk relaxed! Ook gisterenavond ben ik redelijk vroeg gaan slapen.

De rest van de week krijg ik te zien: Zerns, een soort van vlooienmarkt op een boerderij, Dum Sum (de Chinees), een Korean barbecue en krijg ik een oriëntatie van mijn Amerikaanse organisatie. Volgende week kies ik mijn schoolvakken.

Het is hier best wel warm. De temperatuur ligt rond de 25 graden denk ik, morgen nog veel warmer maar waarschijnlijk ook vochtige en zware lucht. Shelly zei dat we bij kennissen konden zwemmen dus ik maak me geen zorgen...

Ik besef nog steeds niet dat ik in Amerika ben, laat staan dat ik hier een jaar blijf!

I'll keep you posted!

Isabel

  • 30 Augustus 2014 - 14:58

    Simone:

    Wat een leuk verslag Isabel! Wat heb je al veel gedaan. En al snel een orientatie van CCI Greenhart.
    We printen het uit, kan tante Saak het ook lezen vanmiddag op het feest van Johan en Jeanne.
    Veel liefs, papa en mama

  • 30 Augustus 2014 - 21:09

    Nicole Klösters-Kolk:

    Liebe Isabel,
    Ich liebe Reiseberichte!!! Dein Bericht ist wirklich interessant geschrieben, hoffentlich hören wir mehr von dir!
    Ich hoffe, du hast eine super-schöne Zeit! Einen guten Schulstart!
    Groetjes Nicole

  • 01 September 2014 - 10:59

    Inge Arninkhof:

    Heel veel plezier daar Isabel. Ik ga je belevenissen zeker volgen. Groetjes inge Arninkhof vanuit Friesland, moeder van Britt ( zat bij Thomas in de klas!) en Dewi. Maar dat weet je vast nog wel.

  • 20 September 2014 - 19:52

    Gerard En Bets Westerhof:

    Lieve Isabel,
    Opa en ik zijn trots op je dat je in dat verre land je eigen weg zoekt.Fijn dat het zo leuk gaat met volleybal.
    Nu kun je lekker aanvallen en daar kreeg je eerder geen kans voor. Hoe is de school en de vakken die je krijgt? We hebben ook de foto van jou met Remi in die zwarte cabrio gezien dat ziet er pas gelikt uit.
    Veel liefs Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabel

Op 28 augustus vertrek ik naar de Verenigde Staten van Amerika! Een heel schooljaar lang woon ik bij een gastfamilie en ga ik naar High School als senior. Wil je weten wat ik allemaal doe? Keep reading!

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 9733

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 07 Juli 2015

USA

Landen bezocht: