Time flies - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Isabel Hut - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Ardmore, Verenigde Staten van Isabel Hut - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Isabel

09 November 2014 | Verenigde Staten, Ardmore

Time flies when you're having fun! De afgelopen twee en een halve maanden zijn voorbij gevlogen en ik heb zoveel verschillende, leuke dingen gedaan en meegemaakt, zoals naar New York met vriendinnen, Radnor week en Senior night!

Ik zal beginnen bij het begin. Liv, een vriendin, was in New York en vertelde over de geweldige wafel die ze had gehad. Toen ze me een foto liet zien, zag ik dat het een Nederlands kraampje was! Dus we zeiden voor de grap, laten we naar New York gaan om een Nederlandse wafel te eten!! Uiteindelijk ben ik met haar, Kailee en Eileen naar New York gegaan. Van vrijdag op zaterdag sliepen we bij Liv zodat we allemaal op tijd zouden zijn en geen 'ride' nodig hadden. De volgende ochtend vertrokken we om 6:45 van Livs huis naar het station, de trein was alleen heel laat dus we waren enorm aan het stressen of we de bus van Philadelphia naar New York wel zouden halen! Toen de trein er eindelijk was waren we binnen 10 minuten in Philly, en vanaf het station hebben we naar de bus gesprint. De busrit duurde 2 uur en we zijn allemaal in slaap gevallen. Eenmaal aangekomen in New York gingen we maar eens bespreken wat de plannen waren. Kailee wilde graag naar een vlinderkunstwerk (voor degene die ik op FaceBook heb, mijn coverfoto) en dit was in Soho. Eileen hoopte hier beroemdheden te zien, maar helaas. Verder zijn we naar Times Square geweest waar we naar Forever 21 zijn geweest en te veel kleren hebben gekocht. Het was een hele mooie dag dus we waren helemaal happy. We hebben uiteindelijk niet eens het Nederlandse wafelkraampje gevonden...

De allerlaatste volleybalwedstrijd was een thuis wedstrijd tegen Radnor, en in Amerika betekend dat een Senior Night! De hele dag, wedstrijd en avond staan in het teken van de seniors van het team en er worden speeches geschreven, cakes gemaakt en versieringen in de school opgehangen door de underclassmen. De seniors - Liv, Jess, Naj, Gabby en ik - moesten als Queens naar school verkleed, dus met onze mooiste jurken, en eenmaal op school kregen we een kroontje en een sjerp met onze naam erop. Na het inspelen werden de seniors een voor een naar voren geroepen en geëscorteerd door hun ouders. Helaas kon geen van mijn host parents aanwezig zijn dus vroeg ik Remi, mijn host zusje, en mijn mentor leraar! We kregen allemaal een prachtige bos bloemen en wonnen de wedstrijd tegen onze rivalen met 3-0. Na de wedstrijd gaven de juniors hun senior-speeches, wat heel emotioneel was omdat dit de laatste wedstrijd thuis zou kunnen zijn. We kregen allemaal een eigen gemaakte cake (en hij was heel groot!!) en er was een enorme taart met alle namen van de seniors erop. Taart gevecht gegarandeerd ;). 's Avonds zijn we met zijn allen naar Chipotle geweest - een mexicaans restaurant waar iedereen hier verslaafd aan is - waar we heel veel lol hebben gehad. Het volleybal team is mijn vriendengroep en ik houd nu al ontzettend veel van ze. Senior night was een van de beste avonden die ik ooit heb gehad!

Met Varsity volleybal waren we hoog genoeg geëindigt om naar de districts game te mogen! Als je de meerdere districts games wint, kun je meedoen voor States Championships! We speelden tegen Upper Dublin, wat ongeveer een halfuur rijden is van school, en we vroegen zoveel mogelijk mensen om naar onze wedstrijd te komen kijken en ons aan te moedigen. Helaas was onze wedstrijd op precies dezelfde datum en tijd gepland als de eerste districts game van het voetbal team en volleyball is minder geliefd dan voetbal op onze school, dus we waren bang dat niemand naar onze wedstrijd zou komen. Gelukkig werd op de dag zelf de voetbal wedstrijd uitgesteld! Er waren helaas niet zoveel mensen bij onze wedstrijd als we hadden gehoopt maar dat maakte niet zoveel uit, want we verloren de wedstrijd. Dit betekende het einde van het volleybal seizoen, wat tragisch was omdat we de wedstrijd hadden kunnen winnen. Ik heb ongelofelijk veel plezier gehad in het spelen met dit team, heb nieuwe dingen geleerd en had de kans om mezelf te laten zien.

Aankomend seizoen ga ik competitive swimming doen! Ik heb er heel veel zin in en het team is heel groot dus hopelijk ontmoet ik weer een hoop leuke, nieuwe mensen. Een meisje uit het volleybal team doet ook mee en gelukkig ken ik al aardig wat mensen op mijn school. Vandaag ga ik inkopen doen met Adi voor het zwemmen, wat best vreemd is omdat je niet eens zeker bent van een plekje in het team. Na Thanksgiving wordt bekend wie er, helaas, het team moet verlaten omdat we met teveel mensen zijn (volgens mij 65 mensen!!). Gelukkig heb ik wedstrijdzwemmen 6 jaar als een sport gedaan dus ik maak me niet al te druk!

Radnor en Lower Merion High School zijn vijanden van elkaar; en dat nemen ze hier best serieus. Afgelopen week was Radnor week, wat betekend dat alles in het teken staat van de laatste football game van het seizoen: Radnor vs LM. De hele week nemen de verschillende jaarlagen (freshmen, sophomores, juniors en seniors) het tegen elkaar op voor de meeste punten. De week begon maandag met Pajama Day, dus iedereen ging in pyjama naar school! Elke dag was er tijdens lunch een activiteit waar elke jaarlaag punten kon verdienen. Omdat het dinsdag Election Day was hadden we allemaal vrij. Woensdag moesten we allemaal in classy kleding naar school en hadden we een wie-eet-er-het-snelste-taart competitie tijdens de lunch. Donderdag hadden we classcolors - freshmen waren groen, sophomores oranje, junior blauw en de seniors hadden maroon (dat is de kleur van de school) - en in de lunch was er stoelendans. Op vrijdag hadden we black out, dus iedereen ging naar school in het zwart en tijdens de lunch was er een opdruk wedstrijd (...). Er was een gratis photobooth in de cafeteria en daar heb ik met vriendinnen goed gebruik van gemaakt... Het laatste lesuur van de dag was de Pep Rally. Elke jaarlaag zit apart van elkaar in de gym en Senior boys, senior girls, het dans team, het football team, de cheerleaders en de leraren hebben allemaal een dans voorbereid. Dit was zo leuk! Iedereen juicht de hele tijd en probeert het meeste lawaai te maken (maar natuurlijk winnen de Seniors, want 'we rule the school' zoals ze dat hier zeggen. Ook werden de Homecoming Kings and Queens nominees voorgesteld aan de school (terwijl we niet eens een Homecoming dance hebben...) Vandaag tijdens de football game werd bekend gemaakt wie als officiële King en Queen van de school waren gekozen.

Om 250 punten te verdienen tijdens Radnor week kan jouw jaarlaag de Hallway Wars winnen. Elke jaarlaag krijgt een thema toegewezen en gaat dan hun hal versieren. De freshmen hadden als thema Frozen, sophomores Alice in Wonderland, juniors Charlie & the Chocolate Factory en de seniors hadden the Wizard of Oz. Om nog eens 200 punten te winnen dienen de meisjes uit jouw jaarlaag de powderpuff game te winnen. Powderpuff is de meisjes variant van American football. Het spel wordt veel minder agressief gespeeld omdat ze elkaar niet mogen tackelen. In plaats daarvan hebben ze allemaal een koord om hun middel met twee touwtjes eraan, die de tegenstander eraf moet trekken. Wanneer dit gebeurt, wordt het spel stil gelegd, net zoals wanneer een speler getackeld wordt in een normale wedstrijd. Ik had besloten om niet mee te doen omdat ik eigenlijk geen idee had hoe american football werkt. Het is veel ingewikkelder dan het lijkt!

Maar waar zijn die punten nou eigenlijk voor?
Ieder jaar wordt Radnor week gevierd en ieder jaar is er dus een winnaar van de vier jaarlagen. Degene die winnen mogen ergens in de school een muurschilderij maken, maakt niet uit wat, zolang het maar 'appropriate' (=passend en netjes) blijft. Als de seniors winnen is dat dus extra leuk omdat ze er het jaar erna niet meer zijn en zo hun High School kunnen afsluiten. Radnor zelf heeft net zoiets als wij, maar dan LM week (Lower Merion). Zij hebben ook een pep rally en nemen een heleboel fans mee naar de wedstrijd.
Het is ongelofelijk gaaf om een deel uit te maken van een school zoals deze en ik ben dan ook heel trots op Lower Merion!

Op school gaat het verder goed! Zoals ik eerder vermeld heb, is het een hele goede publieke school, waar exchange students niet echt privileges hebben! Ik wilde graag mijn Engelse les switchen naar een ander soort Engels, namelijk non-fiction. Mijn Engelse lerares vond het goed, mijn counselor vond het goed, het enige wat ik nog nodig had was de handtekening van Dr. McWilliams, en guess what? Ze weigerde het formulier te tekenen!? Als ik niets meer kan ondernemen met mijn counselor zal ik toch echt in de Engelse les moeten blijven, wat ik absoluut niet wil omdat het veelste moeilijk en frustrerend is. (Ik heb dan nu ook gemiddeld een F...) Mijn Amerikaanse organisatie heeft als voorwaarde dat ik voor elk van een C gemiddeld heb, dus ik zal toch een oplossing moeten vinden!

Ik doe veel dingen met mijn familie, zoals naar Philadelphia voor dinner (en héél goed ijs!!!), de Renaissance Fair, een dag naar het strand in New Jersey en ook doodnormale dingen zoals boodschappen doen, shoppen of samen de vaatwasser inpakken. Ook beginnen er hele gave plannen te komen voor de kerstvakantie, namelijk Canada en de Niagara Falls! Floortje (vriendin uit Nederland!) zit in Toronto als exchange student en het zou heel gaaf zijn om haar te kunnen meeten! Ook gaan we in December weer naar New York om de verjaardag van Rich te vieren (broer van mijn host mom). We blijven dan het hele weekend daar! Ik voel me helemaal thuis in dit huis en de (crazy) familiy, wat het natuurlijk veel makkelijk maakt!

Nu ik hier ben en van een afstandje naar Nederland kan kijken, zie ik de mooie dingen van het land en blijkt dat ik er toch niet zo'n grote hekel aan heb als ik dacht! Ik denk veel aan mijn familie en vriendinnen thuis maar weet dat die er nog steeds zullen zijn als ik over 8 maandjes thuis kom! Ik heb hier zoveel te doen dat het moeilijk is om ze echt heel erg te missen, dus dat gebeurd gelukkig (nog) niet. Een snelle knuffel zou soms wel even fijn zijn. Hopelijk kan ik binnenkort wat tijd vinden om met vriendinnen te skypen.

Ik vind het heel leuk om berichtjes van jullie te krijgen en ga proberen om wat vaker te schrijven zodat jullie up-to-date blijven en ik geen belangrijke dingen vergeet! Ik voeg ook deze keer weer foto's toe en zal ook mijn huidige cijferlijst van het vorige verslag erbij doen die ik was vergeten (de F voor Engels zal ik eruit knippen..).

Vanavond kook ik Mexicaanse burrito's van Knorr, lekker Nederlands dus!?

TTYL,
Isabel

  • 09 November 2014 - 21:11

    Lola:

    hee lieve ies,

    wat ben ik jaloers op jou! Het klinkt allemaal fantastisch en door de foto's heb ik nu zo'n écht Amerikaans leventje voor ogen.. Ik hoop dat we snel een keertje kunnen skypen, dat zou ik heel leuk vinden!!

    tot snel en blijf lekker genieten!
    Kus Lola

  • 09 November 2014 - 22:24

    Grace Nie:

    mmm ahh yas isabel

  • 09 November 2014 - 23:23

    Simone:

    Hey meisie, mooi verhaal. Je dagelijks leven op school klinkt zeer afwisselend, een behoorlijk verschil met hier. En met de verklede leraar op de foto! Leuk dat Remi er was met Senior Night en wat een vlotte mentor met pet heb je. Wauw, ik begrijp dat jullie een soort middelpunt van de avond waren. Heel veel groeten aan je host-family, Mam.

  • 10 November 2014 - 01:36

    Naj:

    Isabel,

    Ik hoop dat je de blog als je terug naar Nederland te gaan, zodat we altijd in contact te blijven! Ik ben blij dat ik een schreeuw in je blog deze keer! lol

  • 19 November 2014 - 04:03

    Floortje:

    Whiee ik zit in je verhaal :)
    Ik ben het helemaal met je eens te veel
    Leuke dingen om thuis te missen maar ik ben er wel achter gekomen dat nederland een verdomd leuk landje is !

    Dikke kus uit Canada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabel

Op 28 augustus vertrek ik naar de Verenigde Staten van Amerika! Een heel schooljaar lang woon ik bij een gastfamilie en ga ik naar High School als senior. Wil je weten wat ik allemaal doe? Keep reading!

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 9737

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 07 Juli 2015

USA

Landen bezocht: